سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته

نظر

 

نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR (با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر) بپردازد. پروسه تحقیق، انتخاب، خرید و نصب سیستم‌های امنیتی نظارت تصویر می‌تواند جذاب باشد. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران زبده و صحیحی کمک گرفته باشید.

بهتر است نصب دوربین مدار بسته را خودم انجام دهم یا نصب را به نصاب سیستم دوربین مدار بسته حرفه ای انجام دهد؟

پاسخ این سوال بسته به اطلاعات و توانایی های شما دارد . اگر در مورد نحوه انتخاب دوربین مناسب و نحوه انتخاب دستگاه مناسب جهت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته اطلاعات کافی دارید و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارید بسم الله… با مطالعه ادامه این مطلب به احتمال قوی می توانید سیستم دوربین مداربسته خود را نصب و راه اندازی کنید ولی این را مد نظر داشته باشید با کمی هزینه بیشتر می توانید از یک نصاب حرفه ای جهت نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید و اطمینان داشته باشید دوربین های شما بصورت استاندارد , اصولی و تمیز نصب خواهد شد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های نصب بهتر پیشنهاد می شود مقاله قیمت نصب دوربین مداربسته  را در وبسایت دیاکالا مطالعه کنید و یا برای مشاوره در مورد نصب دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید 02146083954

 

در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه یک سیستم دوربین مداربسته را خریداری کرده و  نصب کنید.

اقدامات لازم قبل از نصب دوربین مدار بسته

فکر ایجاد حفره در دیوارهای خانه برای سیم کشی جهت نصب دوربین مدار بسته ممکن است کمی نگران کننده باشد اما نگران نباشید . در هنگام خرید دوربین مدار بسته می توان با خرید  تجهزات مکمل  مانند داکت , لوله , سینی کابل و … و همچنین عبور سیم از سقف های کاذب , کناف , دوپوش , زیر نما یا زیر زمین سیم کشی را کاملا از دید مخفی کرد . بعضی سیستم های امنیتی دوربین مداربسته بصورت پکیج های بیسیم ارائه شده که نصب دوربین مداربسته را برای مکانهای کوچک بسیار آسان می‌کند.

تهیه لیستی از نیازها برای نصب دوربین مداربسته

اولین قدم تهیه لیستی از نیازهایی و انتظارات شما از سیستم دوربین است. این به این معناست که مشخص کنید در چه مکان هایی نیاز به کنترل و نظارت تصویر دارید و در هر محل چقدر شفافیت و کیفیت تصویر مهم است. نظارت تک تک نقاط توسط دوربین های مدار بسته هم گران است، هم غیرضروری. در نتیجه نقاطی از محل که مهم‌تر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اوولیت‌ بندی کنید. نقشه را روی یک کاغذ کشیده و نقاطی که نیاز به نصب دوربین مدار بسته است را مشخص کنید. سپس تک تک مکان‌هایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده‌اید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته می‌گیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست.

خرید دوربین مداربسته مطابق نیاز های امنیتی

اگر پروژه ی نصب دوربین مداربسته شما بزرگ یا حرفه ای است می‌توانید تمام دستگاه‌های مورد نیازتان را بصورت جدا تهیه کنید. اگر به نصب سیستم دوربین مداربسته ی کوچک و خانگی نیاز دارید معمولا خرید سیستم نظارت تصویر بصورت پکیج آماده ارزان تر، مقرون بصرفه‌تر و راحت‌تر است. سیستم امنیتی مورد نیاز تان شامل دوربین مداربسته، یک دستگاه DVR (دی وی آر)، کابل دوربین مداربسته (کواکسیال یا شبکه)، فیش BNC یا سوکت شبکه (بسته به سیستم دوربین مداربسته ای که نصب می‌کنید) و منبع تغذیه و … است .  اگر قصد نظارت بر محیط بزرگی را ندارید، یک سیستم دوربین مداربسته بیسیم (وای فای یا وایرلس) نیز تا حدودی نیازهایتان را برطرف می‌کند.

دوربین های مداربسته موردنیازتان را شخصا خریداری کنید.

وقتی تعداد دوربین مورد نیاز تان را جمع بندی کردید، باید دقیقا نوع دوربین مداربسته ای که احتیاج دارید را مشخص کنید. خرید یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته برای هر محلی می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان قیمت داشته باشد، پس باید دقیقا نوع و مشخصاتی که می‌خواهید دوربین مداربسته‌ تان داشته باشد را مشخص کنید.

برای اطمینان از انتخاب بهترین دوربین های مداربسته و دستگاه DVR (دی وی ار) می‌توانید از سیستم مشاوره رایگان فروشگاه اینترنتی دیاکالا استفاده کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید که اگر به سیستم دوربین مداربسته کوچک نیاز دارید پکیج های آماده به نصب دوربین مداربسته ارزان تر تمام می‌شوند و همچنین با استفاده بسته آموزش نصب دوربین مدار بسته که همراه پکیج ارسال می‌شود، می‌توانید به راحتی خودتان سیستم دوربین مداربسته را نصب کرده و برای نصب هم هزینه‌ای پرداخت نکنید.

بهترین قیمت دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی نصب دوربین را می توانید در فروشگاه آنلاین دیاکالا مشاهده کنید , مقایسه کنی و بصورت آنلاین خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید . روش خرید آنلاین تجهیزات از دیاکالا بسیار آسان بوده و بدون دردسر های معمول می توانید در سریعترین زمان ممکن و بهترین قیمت بازار تهران سیستم دوربین مداربسته خود را تهیه کنید.

 

راه اندازی یک دستگاه DVR و یک مانیتور

برای مشاهده و ضبط تصویر دوربین های مدار بسته تان نیاز به یک دستگاه DVR دارید. دی وی ار تمام تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را دریافت کرده و به یک مانیتور یا تلویزیون ارسال می‌کند. دستگاه های DVR فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) متفاوتی دارند که به آنها اجازه می‌دهد از چند روز تا چند ماه تصویر ذخیره کنند.اگر یک پکیج دوربین مداربسته خریداری کنید، معمولا پکیج شامل دستگاه DVR است.
دستگاه NVR (ان وی آر یا Network Video Recorder که برای سیستم دوربین های مداربسته شبکه استفاده می‌شود) و دستگاه VCR (وی سی آر برای سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می‌شود) نیز برای خرید در دسترس هستند.

انتخاب ارتفاع و زاویه مناسب برای نصب دوربین مداربسته

بهترین زاویه هر اتاقی برای نصب دوربین مدار بسته معمولا کنجی از اتفاق است که دیوارها و سقف به هم می‌رسند. اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته تصویر تمام ورودی‌ها و خروجی‌های موجود در اتاق را پوشش داده و نزدیک به یک منبع انرژی برق مانند پریز برق است.

دوربین مداربسته را روی دیوار نصب کنید

همراه بعضی دوربین های مدار بسته لنت‌های چسبنده‌ای برای نصب دوربین مداربسته روی دیوار ارسال می‌شود، ولی راه مطمئن‌تر پیچ کردن دوربین مداربسته به دیوار است.

دوربین مداربسته را به یک منبع تغذیه برق متصل کنید.

تقریبا همراه تمام دوربین های مدار بسته یک آداپتور برق ارسال می‌شود که اتصال دوربین مداربسته به پریز برق معمولی دیواری را ممکن می‌کند. یک سر سیم آداپتور را به پشت دوربین مدار بسته و سر دیگر را (دوشاخه) به پریز برق متصل کنید.

یک دوربین مداربسته سیمی را به DVR متصل کنید

تجهیزات نظارت تصویر از طریق فیش BNC به یکدیگر متصل می‌شوند. استفاده از فیش های بی ان سی آسان است و با چرخاندن پیچی که در انتهای فیش BNC قرار دارد، به پورت متصل شده قفل می‌شود.

دوربین مداربسته بیسیم را به کامپیوتر خود متصل کنید.

همراه دوربین های مدار بسته بیسیم (به این دوربین های مدار بسته وای فای یا وایرلس نیز گفته می‌شود مانند دوربین بیسیم پانارومیک , دوربین بیبی کم و دوربین مدار بسته لامپی ) دیسک فشرده‌ای (CD) ارسال می‌شود، که باید برای نظارت و دسترسی به دوربین مداربسته وایرلس این دیسک را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

1.      پهپاد حفاظتی

2.      حفاظت از مرز ها

3.      حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

4.      نکاتی درباره اکسس کنترل

5.      حفاظت پیرامونی در مدارس

6.      سیستم اعلام سرقت

7.      دوربین مداربسته خورشیدی

8.      دستگاه ذخیره سازی تصاویر در دوربین مداربسته

9.      حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی

10.  ضبط صدا در دوربین مداربسته

اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن