سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته

نظر

انواع دوربین مدار بسته به دو گروه دوربین های تحت شبکه IP ( Internet Protocol ) و دوربین­های آنالوگ ( HD ) تقسیم می شوند. تفاوت دوربین اچ دی با آی پی به شرح ذیل می باشد:

دوربین اچ دی تصاویر را از طریق کابل های کواکسیال دریافت کرده و به دستگاه DVR انتقال می دهد. این تصاویر در دستگاهی به نام VHS ذخیره می شود. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی امکان ذخیره ی تصاویر دریافتی از طریق کابل های کواکسیال در هارد اکسترنال و دستگاه DVD فراهم شد. در دوربین های تحت شبکه ( IP ) دریافت تصاویر از طریق شبکه ی اینترنتی انجام می گیرد و در رایانه ی مرکزی به صورت دیجیتال بارگذاری می شود.

مشخصات دوربین اچ دی:

    دوربین های مدار بسته ی آنالوگ به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

دوربین آ اچ دی ( AHD ): دوربین های آ اچ دی  توسط شرکت کره ای Nextchip به بازار عرضه شد. این دوربین ها در ابتدا کیفیت P720 را ساپورت می کردند ولی با گذشت زمان کیفیت خود را به رزولوشن P1080 ارتقا دادند. دوربین اچ دی با توجه قیمت پایینی که دارد تا کنون صحنه ی دوربین های مدار بسته را ترک نکرده و مشتریان خاص خود را دارد.

دوربین های ( CVI ): این دوربین ها در ابتدا در انحصار شرکت DAHUA بودند اما در سال 2016 این شرکت به پشتیبانی از سایر برندها روی آورد و برندهای دیگر به ساخت این دوربین ها روی آوردند.

دوربین های TVI : ساخت این دوربین ها در ابتدا توسط شرکت چیپ سازی Techpoint صورت گرفت. هم چنین این شرکت با برندهای بسیاری نظیر داهوا و هایک ویژن همکاری کرده است. در نسخه ی جدید این دوربین ها کیفیت را ارتقا داده و به پشتیبانی از دستگاه های ضبط شده پرداخته شده است که تا کیفیت k4 را ساپورت می کند.

مشخصات دوربین آی پی :

    از مشخصات بارز دوربین آی پی لنز دوربین است. لنز دوربین آی پی به دو گروه مختلف لنز ثابت و لنز متغیر دسته بندی می شود. لنز های ثابت با فاصله کانونی ثابت ساخته می شوند؛ این فاصله ی کانونی معمولا 3.6 میلی متر با زاویه دید 70 درجه می باشد. در حقیقت هرچه فاصله ی کانونی کمتر باشد زاویه دید بیشتر خواهد بود.

به سراغ لنز های متغیر می رویم؛ در لنز های متغیر فاصله ی کانونی متغیر است . در شرایط مختلف بر اساس نیاز، زاویه دید مناسب را با تغییر فاصله ی کانونی به دست خواهیم آورد. در نتیجه در دوربین آی پی می توانیم کیفیت بهتر و شعاع دید بیشتری را داشته باشیم که بر اساس حساسیت موقعیت مورد نظر از دوربین آی پی با لنز ثابت یا متغیر استفاده خواهیم نمود.

هم چنین از دیگر خصوصیات دوربین آی پی نویز زدایی آن است. با استفاده از قابلیت DNR می توان میزان دیجیتال نویز را در تصویر و فیلم کاهش داد.

نکات مشابه و متفاوت دوربین های HD و IP :

    در نهایت به یک بررسی کلی و مختصر از دوربین اچ و دوربین آی پی بسنده می کنیم. دوربین اچ دی یا به طور کلی دوربین های آنالوگ پیچیدگی کمتری دارند و زیاد درگیر تکنولوژی روز نشده است؛ به همین علت قیمت پایینی دارد . در واقع بنا بر ضرب المثل کهن ایرانی: هر چه قدر پول بدهی همان قدر آش می خوری! از مزایای دوربین اچ دی گفتیم که قیمت کمی دارد ولی در عوض کیفیت پایین (رزولوشن پایین) را نیز دارا می باشد. از دیگر نقاط ضعف دوربین اچ دی می توان به عدم پردازش تصویر، حجم سیم کشی اولیه ، نویز پذیری و افت سیگنال اشاره کرد.

در مقابل دوربین های تحت شبکه به دلیل پردازش اولیه تصویر و سپس انتقال تصویر به صورت دیتا از طریق کابل شبکه دارای قیمت به مراتب بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ است. از مزایای دوربین آی پی می توان رزولوشن ( کیفیت ) بالا، استهلاک پایین، پردازش تصویر و امکان سوئیچ دوربین به منظور کاهش هزینه ی اولیه را نام برد.

به عنوان نتیجه گیری نهایی دوربین های آنالوگ با توجه به پیچیدگی کمتری که دارند پر کاربرد و اقتصادی هستند و برای ساختمان های اداری – تجاری – مسکونی گزینه ی مناسبی می تواند باشد. هم چنین دوربین های تحت شبکه نسبت به پیچیدگی بیشتری که دارند برای مصارف تخصصی تر قابل استفاده هستند .

  1. قیمت دوربین مدار بسته
  2. دوربین مدار بسته
  3. دوربین مداربسته
  4. قیمت دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. قیمت دوربین مدار بسته
  7. دوربین مدار بسته
  8. دوربین مداربسته
  9. قیمت دوربین مداربسته
  10. خرید دوربین مدار بسته